Proiecte de lecţii


Proiect didactic cl. VII-a

Clasa VII-a
Obiectul: Informatica        
    Subiectul: Cuantizarea imaginilor. Codificarea şi decodificarea informaţiei sonore.
Tipul lecţiei: Lecţie de formarea priceperilor şi deprinderilor.
Durata: 45¢
2.     Obiectivul cadru: Cunoaşterea structurii şi principiului de funcţionare a calculatorului:


  1. Obiective operaţionale:

O1  - să cunoască şi să respecte regulile de  protecţie a muncii şi a securităţii vitale;
O2  - să  cunoască operaţiile de codificare binară a informaţiei textuale:
O3  - să cunoască unitatea de măsură a informaţiei  şi să poată  estima cantitatea de informaţie în mesajele text;
O4  - să cunoască şi să poată explica termenii prelucrarea informaţie şi sisteme informaţionale;
O5  - să dea exemple de sisteme de transmitere, stocare şi prelucrare a informaţiei;


  1. Strategiile didactice
5.1 Mijloace didactice
a)      materiale didactice: tabla, creta, fişe cu sarcini, programe scrise la calculator,
5.2  Metode şi procedee de învăţământ:  A22, A25, A26, C1, C5, C6, C8, C11, C14, C27, Problematizarea, Exerciţii,
5.3 Moduri de activitate cu elevi: 1) Instruirea în grupuri; 2) Instruirea reciprocă ; 3) Consolidarea teoriei prin practică

Surse informaţionale: Manual cl. VII-a  Informatica.





Nr

Evenimentele instrucţionale. Problema de studiu

Timpul

Obiectiv

 

 

Activitatea profesorului

 

Activitatea elevului



1.





2.












3.1


3.2



3.3








4.







5.




6.

7.

momentul organizatoric

Captarea atenţiei


Verificarea cunoştinţelor din lecţia precedentă şi reactualizarea celor necesare comunicării temei noi
a)      controlul temei pentru acasă
b)      verificarea cunoştinţelor din lecţia precedentă
c)      reactualizarea cunoştinţelor şi capacităţilor
ANUNŢAREA  OBIECTIVELOR

Prezentarea sarcinilor, a situaţiei de învăţare
DIRIJAREA  ÎNVĂŢĂRII







FIXAREA  CUNOŞTINŢELOR






EVALUAREA  PROCESULUI   REALIZAT


tema pentru acasă
bilanţul lecţiei. concluzii

3




10































































1.Salut elevii şi le urez succes.
Notez absenţele.




2. La 5 elevi propun să rezolve exerciţiile de pe fişe.
După ce termină sa facă schimb cu vecinii şi să verifice rezultatele obţinute.
Alţi elevi prezintă cîte un exemplu din tema de acasă.
La fiecare elev propun să răspundă la cîte un exerciţiu de la pagina 9

În timpul răspunsului verific caietele.


Tema lecţiei de astăzi este :
Cuantizarea imaginilor. Codificarea şi decodificarea informaţiei sonore.
Care sunt termenii principali din această temă?

Selectaţi din manual : ce numim imagine?
Se explică noţiunile principale din temă: pixel, rastru, puterea de rezoluţie.
Exemplu: ziar – 24 –30 puncte pe cm, tablouri – 54-60  Luminanţa – valoarea din 8 cifre binare de la 0 (negru) – 255 (albă)
Selectaţi din manual : ce numim imagine numerică, cuantizarea imaginii.?
Cantitatea de informaţie se calculează: I = X Y. Analizaţi exemplul din manual.
Pentru imagini color: I = 3 X Y că avem trei culori de bază.
Codificarea imaginilor dinamice:
I = 3 X Y,  V = T f I
F = 25, X=Y=625, T – timpul.

§ 1,5 ex. 5 -8.
Făcînd analogie cu imaginea citiţi paragraful 1,6 şi explicaţi codificarea sunetului.
Ce termeni am mai studiat astăzi?
Elevul de serviciu prezintă lista absenţelor şi pregăteşte cele necesare pentru activitate.



Citesc cu atenţie sarcinile şi rezolvă exemplele.



Un elev prezintă tema de acasă,  –

Elevii împart ex. după ordinea calculatoarelor şi răspund la ele.





Selectează din manual termenii cheie şi notează în caiete tema lecţiei.
-         Microzonă, punct, pixel
-         rastru
-         putere de rezoluţie
-         imagine numerică
-         cuantizarea imaginii
-  reprezentarea unui obiect
notează în caiete,
dau explicaţiile proprii. Fac comparaţii cu imaginile mărite din ziar şi alte vederi.



Găsesc în manual definiţia, o citesc şi dau explicaţie la cele citite.

Scriu în caiete şi comentează exemplul. Încearcă să rezolve un exemplu propriu.

Calculaţi cantitatea de informaţie într-un film de 2 ore.
T=3600×2
I=3×625×625»1,2 Moct
V=7200×25×1,2=216 Goct

Notează în ajende.







Proiect didactic

Obiectul: Informatica

Clasa: VII
Gimnaziul Socola
Profesor: Cazac Claudia
Subiectul lecţiei:  Clasificarea calculatoarelor. Reţele de calculatoare
Tipul lecţiei: predare-învăţare
Timpul necesar: 45 min.



Obiectivele lecţiei:

 Obiectivul cadru:  Cunoaşterea structurii şi principiului de funcţionare a calculatorului.

Obiectivele de referinţă:  Elevul va fi capabil:

O1-să cunoască   modul de clasificare a calculatoarelor;
O2 – să cunoască  rolul componenteloк  principale ale unei reţele de calculatoare;
O3 – să cunoască topologia reţelelor.





Metode şi procedee:

M1 -Explicaţia;                              M3 –Conversaţia ;                 M5- Euristica;                     

M2 -  Demonstraţia;                                     M4 –Exerciţiul;






   Mijloace de învăţământ:

  1- Manualul;                           3- Caietul.

  2- Tabla                                  4-Calculatorul


                    Scenariul lecţiei
       
Evenimente instrucţionale
Durata,
 min
Activitatea profesorului
Activitatea
 elevilor
Forma
de lucru
Organizarea clasei pentru lecţie şi captarea atenţiei elevilor
2
Salut elevii, le propun să ocupe liocurile la mesele  fărp calculator şi să pregătească toate cele necesare pentru lecţie.
Elevii îşi organizează locul de muncă

Explicaţia
Anunţarea temei lecţiei
1
Anunţ tema lecţiei, o scriu pe tablă
Notează tema lecţiei   în caiete

Actualizarea cunoştinţelor, priceperilor şi deprinderilor.

Întreb elevii :
**Cum se clasifică calculatoa-rele ?
**Ce este o reţea de calculatoarele

Elevii îşi expun părerile.

Conversaţia

Anunţarea obiectivelor. Comunicarea noilor cunoştinţe

Anunţ obiectivelor lecţiei.
Explic elevilor:
**Caracteristica generală a unui calculator include:--Viteza de operare;
--Capacitatea memoriei interne;
--Componenţa şi capacitatea unităţilor de memorie externă;--Componenţa echipamentelor de intrare-ieşire;
--Parametrii de masă şi gabarit;--costul
v  Explic elevilor  că în funcţie de aceste date calculatoarele moderne se clasifică în: calculatoarelor: supercalculatoare. Calculatoare mari, minicalculatoare, microcalculatoare
v  Explic noţiunea de “reţea”- numim reţea o mulţime de calculatoare ce pot schimba informaţii prin intermediul unei structuri de comunicaţii.
v  Criteriile  de clasificare a calculatoarelor:-după aria de răspîndire;Anexa 1.-după topologie;(Anexa2)
**explic ce este o  structură de comunicaţie: este formată din linii de transmisie a informaţiei, care sunt de mai multe tipuri:**cabluri cu fire torsadate;**cabluri coaxiale;**cabluri optice;**linii cu unde radio(terestre sau prin satelit)
Caracteristica principală a liniilor de transmisie a informaţiei este  capacitatea de transmisie, exprimată în biţi pe secundă.
Elevii îţi fac unele notiţe






Demonstraţia






Explicaţia




Euristica
Fixarea cunoştinţelor predate şi realizarea feedbackului

Le propun elevilor să rezolvăm  şi să răspundem la întrebările date la tema dată (pag29-30)
  1. Rezolv împrună cu elevii ex.1-7(pag29)
  2. ex. 1-2 (pag.26)
Elevii rezolvă exerciţiile date de profesor.
Exerciţiul
Anunţarea temei pentru acasă şi notarea elevilor

Anunţ tema ce o vor avea de pregătit pentru acasă:
v     De ştiut ce este o reţea de calculatoare;
v     Cum se clasifică reţelele de calculatoare;
v     De rezolvat în scris ex.8, 12 (pag 30); ex. 3-4 (pag27)
v     Npotez cei mai activi elevi
Elevii îşi notează tema pentru acasă în caiete
Explicaţia






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu